画像

SEMICONDUCTOR

半導体/航空宇宙産業

Leading the Thermal Spray Industory.

Leading the Thermal Spray Industory.

SEMICONDUCTOR / AEROSPACE INDUSTRY半導体/航空宇宙産業

過酷な環境から部品を保護し、
最適な性能を発揮する。

人類は空を飛びたいと憧れ続け、何世紀もかけてその願いを叶えました。
そして現在、飛行速度、安全性、軽量性、環境適合性等、さらなる高性能を求め、飽くなき研究開発が続けられています。
特に近年、エンジン作動最高温度が1,600℃の航空機ジェットエンジンが実用化され、より過酷な環境から構成部品を保護し、部品寿命を確保するべく、遮熱コーティングの要求精度が高まっています。
溶射は、ボーイング社やエアバス社といった航空機メーカーから、クロムめっき代替となる表面処理技術として認証されており、耐環境性という観点からみても、市場の要求を満たしています。

To protect components from harsh environments and achieve suitable performance.

Humanity has longed to fly through the sky for centuries and that wish has finally been fulfilled.
Today, relentless research and development continue to seek for even higher performance in terms of flight speed, safety, lightweight design, and environmental compatibility etc.
Especially in recent years, the aircraft jet engines with a maximum operating temperature of 1,600℃ have become a practical reality.
To protect components in these extreme harsh conditions, and ensure their longevity, the precision requirements for heat-resistance coating are increased.
Thermal spray has been certified by aircraft manufacturers such as Boeing and Airbus, as a surface treatment technology to replace chrome plating.
From an environmental resistance perspective, the market demand has been met.

画像

4Mの要素全てにわたり、管理手法を駆使し、
信頼性の高い製品をご提供いたします。

4Mの要素

航空機部品用溶射皮膜の特性

画像

サーマルバリアコーティング(TBC)

断熱皮膜、高温耐食皮膜として燃焼筒、タービンブレードなどへ適用

溶射法
プラズマ溶射
溶射材
セラミックス、サーメットなど高融点材料
膜厚
500~700μm
画像

次世代耐摩耗性皮膜、耐食性皮膜

硬質クロムめっきを凌ぐ耐摩耗性、耐食性、耐疲労特性
ランディングギアなどへ適用

溶射法
HVOF溶射
溶射材
サーメット
膜厚
80~120μm
硬さ
Hv1300
PAGETOP